lørdag 10. august 2013

20 dager igjen til Birkebeinerrittet

I skrivende stund ligger jeg an til å starte i pulje 52 (nest siste seedede pulje; sier vel noe om hvor sakte jeg sykler...) med start 11:15. I fjor startet jeg i pulje 60 med start 11:55. Slik sett har jeg jo rykket fremover i køen, men trolig har Birken endret på systemet, etterom det jo nå kun er en seedet pulje etter meg. Vel, vel, skal nå sykle det jeg er god for åkke som.

I går syklet jeg atter min faste tur i Marka, den på knappe 52 km. Det var sjette gang jeg tok denne turen siden sommerferien startet i slutten av juni. I tillegg har jeg en tur fra mai. I løpet av ferieukene har jeg fått inn sykkelturen hver uke, med unntak av en av ukene. Planen er å få til to sykkelturer i løpet av de to neste ukene. Det må gå, selv om jobben starter og jeg skal på leirskole med de flottetste 7. klassingene :)

Selv om jeg ennå ikke har klart å perse på min faste markatur, er det med glede å se at jeg gjør det stadig bedre nå frem mot Birken:

25. juni: 2:49:09
6. juli 2:45:06
16. juli: 2:44:56
26. juli: 2:42:06
2. august: 2:38:57
9. august: 2:36:09

Persen er på 2:33:48 og stammer fra 19. august i fjor. Spørs om jeg klarer tangere den tiden i løpet av de neste to ukene. Ga alt jeg hadde i går. Men akkurat det har jeg jo syntes hver gang jeg har syklet i sommer!

Her er gårsdagens tur - slik den ser ut på Garmin connect: