tirsdag 25. juni 2013

Sommerferie = fysisk aktivitet

Jepp. Har hatt ferie i to dager nå. I går, mandag, meldte jeg meg atter inn i Elixia. Fikk meg da en ok styrkeøkt. Kjente det litt i låra da jeg stod opp i dag. Det er de berømte utfallenen med 5 kg i hver hånd (tok to runder a 17 steg) som jeg vet gir støle lår dagen etter.

I dag, feriedag nr. 2 (mulig noen vil si nr. 4 - hadde jo fri i helga også) var det min faste sykkeltur i Marka som stod på programmet. Vi snakker knappe 52 km hvorav rundt halvparten foregår i Marka fra Sørkedalen til Hammeren. Sist jeg syklet den var 4. mai. Syklet det jeg var god for i dag. Brukte to minutter mindre enn i mai. Det kjipe er at jeg fremdeles er et kvarter unna persen fra august i fjor. Trøsten er at jeg 11. juli i fjor brukte kun to minutter kortere på dagens tur. Mao. det er håp om at jeg i løpet av et par uker nå skal klare å få en eller to turer til og at tiden skal krype nedover. Må håpe det. Birkebeinerrittet er jo kun 66 dager unna!

Ellers var beina mine helt lattlig støle da jeg gikk av sykkelen ved hjemkomst! Har nå en festlig gange...