lørdag 4. februar 2012

Kunsten å komme seg til Birkebeinerrennet

Ja, da har jeg sendt en påmelding til Ola Tollefsen Bussreiser. Har kjørt med dem tidligere, både i forbindelse med Birkebeienrrennet og Birkebeinerrittet.

Husker første gang jeg skulle gå Birkebeinerrennet. Det var i 2010. En kompis kjørte meg til Rena (og hentet meg på Lillehammer etter endt renn). Jeg var overlatt til meg selv da jeg kom til startområdet på Tingstadjordet. Tradisjonen tro var jeg ute i god tid og det var en smule kjipt å surre rundt der uten noe spesielt å ta seg til før start.

I fjor kom jeg over Ola Tollefsen Bussreiser på en av mine googleøkter. Det viste seg å være en meget genial måte å komme til og fra Birkebeinerrennet (og senere også til og fra Birkebeinerrittet).

Ola Tollefsen Bussreiser bringer meg fra Oslo til Rena. Der stopper bussen, slik at vi kan hente våre startnumre. Deretter bringer bussen oss opp til Tingstadjordet, hvor vi kan bruke bussen som varmestue frem til start. Det er dette som er så utrolig genialt!

Når rennet vel er gjennomført og dusjen unnagjort, er det bare å sette seg i bussen på Lillehammer og bli fraktet tilbake til Oslo.