fredag 4. februar 2011

Trolig ikke skia det skal stå på

Har nå hentet mine nyslipte og gliderpreparerte ski. Når jeg kommer hjem skal jeg legge på det jeg tenker ha i feste-bunnen: Guruwax Extreme 39 klistrer og Guruvax Extreme Hallgeir (Oslo sportslager har en super video som viser hvordan legge dette på).

Oppå dette laget vil jeg da legge dagens - dvs. morgendagens voks. Blitt tipset om Rode Weiss (nok en gang fra hjemmesiden til Oslo sportslager). Type 5-6 lag. I tillegg vil jeg da ha med meg div. VR-smøring. Type VR50 og oppover til VR70. Jeg vil ikke ha bakglatte ski!!!
Guruwaxen sverger jeg til etter forrige helgs tur fra Mylla. Jeg hadde feste selv etter 45 km i løypa :)

Om noen skulle lure: I morgen er det Holmenkollmarsjen (ja, jeg vet at navnet er endre til Holmenkollen skimaraton, men nekter bruke den betegnelsen; den gamle har sjel, den nye ikke). 53 km gjennom Marka, fra Sørkedalen til Holmenkollen. Jeg er meget spent. Kan uten problemer forestille meg hvor sliten jeg kommer til å være etter 3-4 mil. Og oppoverbakker er det nok av den siste mila også...

Mitt mål for morgendagen: Fullføre, med stil, innen seks timer og tyve minutter (brukte seks timer og trettito minutter på Birken i fjor).