onsdag 9. februar 2011

Livet etter Holmenkollen Skimaraton

Det er et liv etter Holmenkollen Skimaraton - og før Birkebeinerrennet. Glade, skolefrie studiedager i januar er over. Tilbake er rytmen med tre dager jobb, en lesedag samt en undervisningsdag og en undervisningskveld på høgskolen. Det blir mindre tid for skiturer midt i uka nå. Den ukentlige treningsplanen i tiden fremover ser slik ut:

Tre morninger på Elixia med spinning og styrke.
En skitreningsøkt på torsdagskveldene i regi av Ingrid Kristiansen.
Jogging eller sykling til de to underevisningsøktene på høgskolen; 8 km hver vei.
En lengre skitur.

Jeg har startet godt denne uka: Mandag var en restitusjonsdag uten noen form for trening. Tirsdag morgen 30 min. spinning pluss 10 min. styrke på Elixia. På ettermiddagen jogging tur/retur høgskolen (kjenner det i lårene i dag; lenge siden sist jeg jogget). I dag, onsdag, nok en morgenøkt på Elixia; 40 min. med heavy styrketrening ved hjelp av vekter samt egen kroppsvekt (finner muskler jeg ikke ante jeg hadde). I morgen står sykling tur/retur høgskolen på planen.