lørdag 16. mars 2019

Klar for Birkebeinerrennet

Dagen er her. Jeg er på plass på Tingstadjordet. Sekken er veid og funnet (mer enn?) tung nok.

Med startnummer 7522 er det ennå over to timer til jeg skal gå. Bussen fra Ola Tollefsen bussreiser er en god varmestue men jeg venter.

Det er spådd strålende sol og noen få kuldegrader med tendenser mot pluss. Jeg har smørt med Blå Extra og har med VR45 samt at jeg har kjøpt meg en VR55N. Den kan vise seg meget nyttig gitt det blir så mildt som jeg frykter.

Mitt mål for dagen: Ha en super tur i vakker natur med deilig sol. Tidsmessig har jeg ingen ambisjoner (men helst ikke dårligere enn i fjor som var 5:47:44). Til det er årets treningsgrunnlag alt for stusselig. Ikke blitt mye skigåing ei heller nevneverdig med jogging. Sistnevnte skal jeg da intensivisere når jeg er ferdig med rennet. Nærmer seg styggelig maraton i mai, for ikke snakke om Sentrumsløpet 27. april.