torsdag 17. juli 2014

Etter paradis

Har nå kommet hjem fra en uke i paradis på jord. For meg er det Børgefjell i Nordtrøndelag. Her kan jeg leve og dø. Hytte uten vann, ikke internettilgang, enklet solcelleanlegg for lading av mobil samt litt lys, dårlig mobiltilgang, gasskomfyr, gasskjøleskap og utedo. Fluefiske om kvelden, disse lyse nettene der oppe. Trampe orgel i det åttekandede, laftede kapellet. Flotte turer litt opp i høyden. Bildet er tatt på vei opp til Lotteren som er rundt 1000 meter høyt.

I dag var det duket for sykkelturen min i Marka. To uker siden sist. Det gikk så vidt litt fortere enn den gang. Jeg er helt i rute om jeg sammenligner med tidene mine i fjor. For et år siden (16. juli da) syklet jeg ruta ett minutt og ett sek. saktere enn i dag. Neste uke, dog, må tiden et par minutter ned.