lørdag 14. juni 2014

Post Birkebeinerløpet 2014

Jeg konstaterer: Min form var det intet galt med :) Dette ble et løp hvor jeg følte overskudd hele veien, hvor jeg ikke tok meg ut. Planen med dagens løp var å løpe hele veien med søster; det gjorde jeg. Av og til er det slik at livet byr på store utfordringer. Når jeg ser livet i et større perspektiv, er det viktigere å oppleve glede av å løpe sammen med den beste søster enn det å oppnå et lite merke.

Om løypa: Jeg husket omtrent rett: Det er de ca. 8,5 første kilometerne som er tyngst. De består av en del kneiker av det korte og litt lengre slaget. Dog også litt flatt og noe nedover. Etter 8,5 km er det i grunnen bare å kruse inn til mål :) Underlaget på de knappe 21 km består av gress, grus, søle, stein.

Været: Fullstendig sol og heller varmt! Helte over mitt hode en kopp vann ved hver drikkepost samt drakk en kopp med sportsdrikk. Hadde forøvrig drukket meg opp på forhånd med mye drikke i går og i dag tidlig.

Jeg følte et overskudd hele veien i dag, og det var en interessant opplevelse :) Tok meg aldri helt ut. Som sagt var dagens mål å ta følge med søster hele veien og sammen ha en god opplevelse. Det hadde vi :)