torsdag 6. mars 2014

Birkebeinerrennet, starttid og tipp av tid

Jeg har nå fått tildelt starttid i Birken. Aldri startet tidligere :)

På "min side" kan jeg tippe egen sluttid. For meg sier det seg jo selv hva jeg skal tippe... Min historikk er jo som følgende de tre foregående årene:

2011: 5:17
2012: 5:18
2013: 5:19

Trenger da ikke være hjerneforsker for å forstå at jeg i år har tippet 5:20 :)

Jeg skal være MEGET fornøy om jeg oppnår dennen tiden. Fra 20. november til i dag har jeg kun gått 95,18 km på ski. Tilsvarende gikk jeg i samme periode i fjor 396,58 km på ski. Løping denne perioden i fjor: 24,53 km. Løping nå fra november og til i dag: 56,41 km.

Det er ikke store treningsgrunnlaget; lite å skrive hjem om. Jeg ser frem til en flott skitur over fjellet. De få bildene jeg har sett fra distriktet der løypa går, ser lovende ut :) Jeg satser først og fremst på å få godt feste, dernest ok glid.

Tenker forøvrig gå på mine nye ski; ikke gått en meter med dem så langt pga. alt for lite snø her i marka. Føler at jeg har lite å tape med å ta ny-skia. De kan vel ikke skille seg så mye ut i forhold til de gamle mht. smøringa! Håpet er at ny-skia faktisk skal gi med det lille ekstra som gjør at jeg klarer gå på omtrent samme tid som foregående år.