lørdag 27. juli 2013

Birkebeinerrittet - kun 34 dager unna

Begynner kjenne på spenningen foran årets Birkebeinerritt. Lørdag 31. august er datoen. Er jeg i rute? Kjennes selvsagt ikke slik! Sammenligner med fjoråret: Har syklet omtrent like mye som på samme tid i fjor. Men: min faste runde i Marka, den på knappe 52 km (og som sees på kartet til venstre her), går et par minutter saktere enn i fjor på samme tid. Og persen, den jeg satte i august i fjor, er over åtte minutter unna. Slik sett kjenner jeg meg ikke i rute. Men hva er da noen få minutter blant venner!

Har fått syklet denne faste turen min fire ganger i løpet av ferien. Planen er å rekke den to eller tre ganger til før Birkebeinerrittet.
---------
Jeg satser på å få en fin tur over fjellet mellom Rena og Lillehammer, slik jeg har hatt det fire ganger tidligere. Trolig kommer det til å bøtte ned med regn (det er kun i fjor at jeg har opplevd rittet i oppholdsvær). Regnvær gir noen flotte bilder og gode historier :)

Koser meg i disse dager med å se igjennom løypa til Birkebeinerrittet. NRK har laget en fin video.