lørdag 15. desember 2018

En helg i himmerik

Denne helgen er jeg atter på skihelg/skikurs som Skiforeningen arrangerer.. Det er 8. gang siden 2010 at jeg er på en slik skihelg og 7. gang med Skiforeningen. Alle andre ganger har jeg vært Skeikampen, men i år er vi på Pellestova på Hafjell.

At jeg er på slike skikurs år etter år kan jo bety at jeg har veldig tregt for det :) Men jeg ser det ikke slik. For meg er det fantastisk å starte skisesongen på denne måten. Jeg elsker å gå på langrenn. Dette er sjelefôr. Å gå på langrenn er lykke på jord.

I dag har vi hatt to økter à halvannen time. I første økt var diagonalgang i fokus. Andre økt staking og dobbelttak med fraspark. Fint å bli minnet på prinsippene og kanskje få gjort teknikken litt bedre. Jeg er jo en treg dame i løypa med ønske om å kunne gå litt raskere i renn som Holmenkollmarsjen og Birken.

I morgen, søndag, har vi én økt. Da skal vi gå en tur på halvannen time. Gleder meg :)

Forøvrig er Pellestova er flott sted å være på. Nydelig mat og god service - samt flotte skiløyper rett utenfor døra :)