lørdag 15. august 2015

Østmarka

Jeg har bodd det meste av mitt liv med Nordmarka som "min mark". Så er jeg nå tilbake der jeg bodde som seksåring, med Østmarka i umiddelbar nærhet.

De fire langturene jeg hadde i juli var alle i Nordmarka; trygt og godt. I dag våget jeg meg ut i Østmarka. Fant et turforslag i Markadatabasen til Skiforeningen. Det ble en rolig tur med mange stopp for å sjekke sykkelkartet til Skiforeningen. Det er ikke det mest detaljerte. Brukte da også appen iMarka. Den har et fint kart som også viser hvor jeg er. Men litt ugreit å følge det kartet da jeg jo måtte holde iPhonen i hånda. Nei, iPhonen fikk hvile i sekke mens jeg syklet.

Syklet feil kun et par steder hvor jeg da måtte snu (hadde dog ikke syklet mange meter feil).

Det blir flere turer i Østmarka i årene som kommer. Veldig flott der :)