søndag 20. april 2014

Sentrumsløpet?

Det er en liten uke til Sentrumsløpet. Jeg er påmeldt. Usikker på om jeg stiller. Flere grunner til det. Den mest opplagte: jogget veldig lite i 2014. 62,9 km har jeg loggført så langt i år. På samme tid i fjor 145,03 km og i 2012 180,87  km.  Kondisen min er mao. ikke av den beste i disse dager.

Insprasjonen har ikke vært og er ikke den største mht. å jogge. Tvang meg selv ut i dag. Jogget 11,76 km. Deilig dog kunne jogge i t-skjorte da, når jeg først skal si noe bra om turen :)

Sentrumsløpet: Det var dette løpet som gjorde at jeg begynte å jogge. Ble utfordret av min lengre halvdel til å stille ("når PULS-deltakerne på NRK stiller, kan vel også du stille til start?") Hadde min første joggetur 6. mars 2009. Ser jeg da løp knappe 4 km. Allerede knappe to uker etter og på min 6. joggetur løp jeg nesten 12 km.

Det er det som er så digg med jogging: kondisen kommer rimelig sjapt om man jevnt og trutt jogger rundt tre ganger i uka.