lørdag 4. august 2012

Dagens sykkeltur

21 dager igjen til Birkebeinerrittet. Dette er 4. uka på rad at jeg sykler min faste runde i Marka: Oppover til Bogstad, innover til Sørkedalen skolen, oppover til Finnerud og videre til Kikut. Derifra ned til Hammeren i Maridalen og så hjem via Ullevål stadion, Vinderen og Smestad. Totalt 51,9 km.

Tanken er å ta denne turen ukentlig frem mot Birken. Bakkene opp fra Sørkedalen til Finnerud (omlag 3 km) er tøffe så det holder og får Birken til å fortone seg som en eneste flat løype. Hvilket den jo selvsagt ikke er! Men bakker a la de opp mot Finnerud skal du lete lenge etter i Birken. Eneste er Rosinbakken, den matcher, men er kun en drøy km lang. Her et bilde fra starten av Rosinbakken (og ja, vi får rosiner der i bakken!):



Tidsmessig ligger jeg fire minutter etter meg selv på samme tid i fjor, basert på min faste runde som jeg syklet i dag. Rekker turen to ganger til før Birkebeinerrittet.