onsdag 8. august 2012

Puljen min i Birkebeinerrittet....

Hm.... Ligger an til pulje 59 i skrivende stund, med start 11:50....

Altså:
Fra FredagsBirken 2009 til FredagsBirken 2010 perset jeg med 1 time, 15 minutter og 57 sekunder. Kan anta at min puljeplassering på Birkebeinerrittet 2011 baserte seg på tiden fra FredagsBirken 2010. Dvs. 6 timer og 25 sekunder.

Så i fjor startet jeg da i pulje 60 med start 11:55. Atter en gang perset jeg på ruta mellom Rena og Lillehammer, denne gang med 27 minutter og 5 sekunder. Skulle jo tru at denne persinga medførte et visst fremrykk i pulje... Forleden var jeg plassert i pulje 58 med start 11:45. Ja, ja, ikke helt drømmen. Men i dag: rykket ned til pulje 59 med start 11:50! Hallo, kun fem minutter tidligere start enn i fjor!

Trøsten er at dette kan endre seg frem mot startdagen, som nå er kun 17 dager unna. Litt kjipt om en nesten halvtimes pering kun skal utgjøre fem minutter tidligere start  året etter. Men selvsagt, forstår at dette henger sammen med andre ting også, som at det er mange der ute som har syklet godt i kvalifiseringsritt den siste tiden, og dermed skyver meg nedover i startfeltet.

Ideelt sett burde en treiging som meg få starte først. Kjipt å være i mål langt utpå ettermiddagen :)