søndag 12. august 2012

Puljen min i Birkebeinerrittet, del 2

Skrev her forleden om puljen min i Birkebeinerrittet. Var da, på skrivende punkt, plassert i pulje 59. Ikke helt fornøyd med den plasseringa og håpet på litt bedre ettersom dagene skred frem.

Men, i dag ser jeg at startkort er klart for å lastes ned fra "min side" på birkebeiner.no. Der står det svart på hvitt: pulje 60. Akk, ja.... Nøyaktig samme pulje som i fjor. Hjalp ikke å perse med en liten halvtime fra 2010 til 2011. Akkurat det er litt kjipt. Skrev til Birken ang. dette og fikk følgende til svar:

"Det er flere faktorer enn bare tiden som teller. I 2010 var forholdene i løypa vanskeligere enn i 2011. Dette kan være grunnen til at det er FredagsBirken fra 2010 som er grunnlaget for seedingen din. Vi vil alltid gi deltakere den beste tiden de kan få".

Er da bare å godta at pulje 60 er greia for meg også i år.  Og målet er stadig å klare sykle omtrent like fort som i fjor, et sted mellom 5:30 og 5:45.