fredag 24. august 2012

I morgen på denne tiden....

... da sliter jeg meg over fjellet! Håper ikke det blir for slitsomt! Jeg er nå rimelig spent. Vil jeg klare å mætsje tiden min fra i fjor; 5:33?? Har satt opp skjemaet på sykkestyret - der er passeringstidene min fra i fjor. På styret har jeg også festet løypeprofilen. Ikke for det, vet jo at de første syv mila er mer eller mindre oppover før det går mer eller mindre nedover til mål. Men det jo en og annen bakke ned de første mila. Kanskje klarer jeg underveis se hvor disse "pausene" kommer.

Nedoverbakker er ikke bare-bare for meg. Jeg er ei pingle der. Ser for meg hjul som hopper av og jeg som havner på trynet i grusen...

Planen i kveld: Pizza til middag, ostepop til dessert. Drikke i form av juice/Bris-blanding. Saltlagrene skal fylles opp - kramper forebygges! Forsøke komme meg i seng senest kl. 22.

I morgen tidlig skal jeg ikke ta buss. Var så heldig å få skyss med bil både opp og ned. Slipper da unna med å dra fra byen kl 5:30 - bedre enn bussen kl. 3:15! Nå slipper jeg unna med en tre timer på Rena før start, i motsetning til drøye fem!

11:55 starter jeg altså, i pulje 60. Startnummeret mitt er 17304.

Sekkene er pakket - både den som skal på ryggen (med unntak av drikkeposen som jeg fyller opp i morgen tidlig med sportsdrikk) og den som skal inneholde skiftetøy og håndkle/såpe til dusjen etter rittet. Begge sekkene har vanntett pose jeg har pakket klær og utstyr i. Skal ikke risikere vått skiftetøy når jeg er ferdig med dusjen! Opplevde et år at skiftesekken hadde havnet i en dam der den lå og ventet på at jeg skulle hente den etter målgang....

Selve rittsekken har jeg fylt med:
- regnbukse
- regnjakke
- to par hansker med lange fingre (starter sykle med korte fingre)
- supertrøye
- stillongs
- ullsokker
- tynn treningslue
- to slanger
- sykkelverktøy
- sykkelpumpe
- lappesaker
- sykkelolje for vått og tørt føre
- tre energibarer
- førstehjelpsutstyr
- Leatherman
- ekstra strips til startnummeret (kan bli kjekt å ha)
- astmamedisinen min (står ikke på dopinglista!)

Da har fylt opp sekken med det rittreglene krever og vel så det. Uten drikkeposen veier sekken temmelig nøyaktig 3,5 kg.