søndag 3. februar 2013

Nok en herlig Myllatur!

Du verden, hvor vi er heldige, vi som har fysiske muligheter til å boltre oss på ski samt bor slik til at Marka kan ønske oss velkommen titt og ofte! Sist mandag gikk jeg min faste treningstur Sognsvann/Frognerseteren t/r. En kjekk sak på to mil. I dag var det skibussen til Skiforeningen som atter brakte meg og et par kollegaer til Mylla.

Temperaturen i dag vaket vel rundt 10 kalde pluss/minus 2-3 grader (ja, kanskje enda varmere ned mot Sognsvann).

I dag valgte vi å fra Mylla til Sandvikshytta via Bislingen. Dette er et strekke på drøye 16 km. Blir en del oppover til Bislingen - og en del ned mot Sandvikshytta :)


Ved ankomt Sandvikshytta bevilget vi oss som vanlig en liten spisepause. Denne gangen gikk vi endog inn i hytta og satte oss ned. Vaflene der smakte godt :)

Fra Sandvikshytta til Kikut er det 14 km. Fire av dem eller så er to kneiker som kan virke litt tunge. Slik er altså Nordmarka. Det går opp, ned og bortover!

På Kikut: selvsagt pause med kakao og bolle! Deretter "straka vegen" til Sognsvann. Dvs. valgte et annet løp i dag enn for to uker siden. Fikk de heftige bakkene opp mot Kobberhaugshytta, som vi passerte på nedsiden. Det fine med å gå der i dag, var at jeg ble minnet om hvordan bakkene er til jeg skal gå Holmenkollmarsjen lørdag som kommer. Er jeg i rute? Neppe. Har jeg noen gang vært det? Neppe.

Før Holmenkollmarsjen 2012: fra 1. januar til dagen før marsjen hadde jeg gått 193,49 km på ski.
Før Holmenkollmarsjen 2013: fra 1. januar til og med i dag har jeg gått 148,58 km på ski. Planlegger en Sognsvann/Frognerseteren-tur i begynnelsen av uka. I så fall kommer jeg opp i drøye 16 mil. Slik er den saken.