søndag 10. februar 2013

Holmenkollmarsjen!

Burde vel nevnt i går det jeg har nevnt tidligere: Endelig er Holmenkollmarsjen atter Holmenkollmarsjen; ikke Holmenkollen Skimaraton!

Skiforeningens nettside kan vi lese noe om bakgrunnen for navnebyttet:

"I 2005 byttet vi fra Holmenkollmarsjen til Holmenkollen Skimaraton. Skiforeningen opplever at rennet fortsatt omtales som marsjen på folkemunne ... I år har arrangementet 40 års jubileum, og vi synes det passer godt å markere det med å ta tilbake navnet Holmenkollmarsjen."

Jeg er meget glad for navnebyttet! Har jo sendt noen meldinger til Skiforeningen om dette :) Holmenkollmarsjen oser av historie; liker det.
-----
I dag, dagen etter marsjen, kjennes kroppen passe mørbanket ut. Den fikk virkelig kjørt seg i går. Følelsen inni der er ikke så god. Liker ikke at jeg kom over syv minutter bak min egen tid fra i fjor.

Nå er neste mål Birkebeinerrennet 15. mars. Så gjelder det å trene bra frem mot det. Hva mine ski angår, skal de ASAP til slip. Den ene sålen har det slettes ikke bra. Ikke bare noen striper, men et strekk på 4-5 cm hvor sålen spriker; er ikke klistra til selve skia. Så da blir vel skia borte noen dager, og får dra frem joggeskoa. Kondis er alltid bra å ha!