fredag 19. oktober 2012

Ryggen: out of order

Dessverre: Hytteplanmila må foregå uten meg i morgen.

Var på løpetrening med Ingrid i går. Første løpinga etter søndagens to runder rundt Sognsvann. To runder som funket fint for ryggen, dog med to Voltarol innabords. I går hadde jeg tatt to Votarol på formiddagen. De merket jeg lite av da kvelden kom.

Første halvdel av treningen gikk kjempefint: 15 minutter rolig jogg som oppvarming. Deretter seks korte drag. med liten pause i mellom. Så 45 sek. løping med 15 sek. pause x 10. Etter dette og drøye fem km tilbakelagt, sa ryggen klart i fra at nå var det nok. Det murret skikkelig i nedre del på venstre side. Så da fikk jeg ikke med meg slutten: 1 min. - 2 min. - 3 min. - 2 min. - 1 min. med litt pause i mellom. Noen bakkedrag til slutt før rolig joggging tilbake til der vi starter ved Skøyen skole.

Så tro hva som blir moralen for min rygg i tiden fremover? Bør holde meg unna løping. Styrketrening er sikkert bra samt kanskje få testet rulleskia. Hvor lang tid skal jeg gi ryggen før jeg innser at en lege må oppsøkes? Tre uker siden vondten begynte. Gir ryggen nye tre uker på å bli bra.