fredag 5. august 2011

Because I can

I morgen er planen en joggetur på omlag 24 km: Sognsvann - Bjørnholt t/r. Gru-gleder til en så lang tur. Planen var å gjøre den non-stop, men da det har meldt seg på en til, er det kanskje en fare for en stopp eller to underveis; får se.

I går var jeg grytidlig oppe og syklet min faste tur i Marka (til Sørkedalen - Kikut - Maridalen - hjem: ca. 52 km). Grytidlig, ja, da klokka viste 6:22 da jeg var i farta. For et b-menneske er det heller tidlig, men skulle teste om jeg fiksa det, å lufte to bikkjer og gi dem frokost før jeg skal ut og trene før jobb. Tror det bør gå, i hvert fall tre dager i uka. Får se når jobben starter om halvannen uke. Da er planen å trene på mitt lokale treningssenter tre morninger i uka og være der på plass kl. 6:15.

Har begynt å få Birken-nerver. Tre uker til Birkebeinerrittet. Første gang jeg stiller på lørdagen. De to gangen jeg har syklet tidligere har det vært på fredagen; FredagsBirken, og sammen med søster. I år stiller jeg uten søster (hun er ikke i landet) og for Aktiv mot kreft. Gir dem et prosjekt i året. Fordi jeg har venner som har vært rammet av kreft og fordi jeg har en kropp som kan utfolde seg fysisk. Jeg er velsignet.