lørdag 27. august 2011

Vel gjennomført

Ja, jeg sier meg godt fornøyd med dagens innsats på Birkebeinerrittet - selv om det hårete målet ikke ble nådd. Det noe mer realistiske ble dog nådd; nesten: 5:33.

Om dagens ritt: Starter i oppholdsvær og grått. Ganske snart begynte det å yre - som etter hvert gikk over til skikkelig regn. Gjorde ikke så mye, da temperaturen var god og varm. Verre var det med vinden som etter hvert dukket opp. Den kom sidveis og forsøkte flere ganger blåse meg ut av løypa. Det hele var litt småekkelt. Tok det rolig i nedoverbakkene da det blåste som verst.

Fra Sjusjøen og ned brukte jeg i år ett minutt lengre tid enn i fjor. Tro hvorfor det...? Alt i alt slo jeg meg selv med 27 minutter. Neste år får vi sol, og jeg kan gå for det hårete målet 5:15 :)

Drakk forøvrig jevnt og trutt fra drikkeposen i sekken, samt putta i meg litt energibar med jevne mellomrom. Dette i kombinsasjon med gårsdagens ostepop og Farris/juice: Ingen kramper :)