søndag 7. august 2011

Forberedelser til Birkebeinerrittet

Har skrevet ned tidene til et skjema til 5:30. Et for meg optimistisk skjema, ettersom jeg i fjor syklet på 6:00 og året før 7:15 - da begge ganger FredagsBirken. Første gang i år jeg sykler lørdagen, Birkebeinerrittet, men løypa er akkurat den samme!

Dette skjemaet - laminert sådan - skal jeg feste med klips til styret. Tidene har jeg fått ved hjelp av mellomtidskalkulatoren som finnes på Birkens sider.

Diskuterer med meg selv: Hvordan se til at jeg holder den gjennomsnittsfarten jeg skal mellom de ulike postene? Antar jeg kan klikke på et eller annet på min Garmin Edge 705 som gjør at jeg får det aktuelle strekkets gjennomsnittsfart, men har aldri prøvd akkurat det. Får forhøre meg med en som jeg kjenner som har peil på Garmin og teste ut før rittdagen.

Ellers så tenker jeg snart å begynne pakke sekken, for å være klar. Hva skal i? De to foregående år har det jo vært kaldt og vått. Uansett vær, så blir det kanskje surt ned fra Sjusjøen, derfor ser jeg for meg følgende i sekken:
- Tynn ulltrøye m/ lange ermer, fint å bytte til på toppen hvis klissblaut der.
- Tynne ullsokker, også fint å bytte til, i hvert fall om jeg må bryte.
- Regnjakke.
- Sykkelhansker, tykke. Veldig flott å kunne bytte til på toppen før nedoverbakkene hvis fingrene på det tidspunktet er klissvåte og kalde.
- Tynn ullstillongs, kjekt ikke minst hvis jeg må bryte.
- Underbukse, igjen kjekt hvis jeg må bryte og er klissblaut.
- Sekken skal jo veie 3.5 kg, kan putte på en halv øl eller to - kjekt å ha hvis bryting eller etter målgang :)
- Noen rosiner, nøtter, sjokolade - kjekt å ha hvis jeg må bryte.
- Førstehjelpssaker av det enkle slaget. Kan komme godt med.
-----

Huskesak til meg selv: jeg gjorde meg noen erfaringer i fjor som det er lurt å lese på i år.