søndag 24. august 2014

Klar til å tippe min Birkentid

Hadde min siste Marka-tur i dag før Birkebeinerritet lørdag som kommer. Slik er jeg nå klar til å tippe min Birkentid. Jeg ganger dagens Marka-tid med to og legger til 1:50 (i fjor syklet jeg dobbel Markatid + 1:34 og i 2012 dobbel Markatid + 2:10).

Så her er tiden jeg tipper på årets Birkebeinerritt: 5:09:54. Mao. blir ikke noen personlig rekord i år. Bestetiden fra i fjor på 5:01:50 holder seg minst et år til. Selvsagt helt ok om tippetiden min ikke viser seg å stemme og at tiden blir bedre :) Ikke like ok om tiden blir veldig mye dårligere.... Her vil nok vær og føreforhold spille inn. For ikke å snakke om hvis jeg skulle være så uheldig å punktere...
----

Ellers fint å se at det hjelper med trening, selv om det kun har vært en gang i uka i sommer: første Markatur 27. juni, da brukte jeg 2:53:24. I dag, sommerens 8. Markatur, brukte jeg 2:34:02. Det vil si 19 minutter raskere enn i juni. Og hver gang har jeg gitt det jeg har følt at  jeg var god for.