torsdag 28. august 2014

Kriblinga har startet

Det er i skrivende stund under to døgn til Birkebeinerritet. Kjenner det nå kribler i kroppen.

Har begynt å ta frem det som skal i sekken: regntøy, lange vanter (både et par tynne og et par tykke), tynn lue, bøff, to ekstra slanger, lappesaker, sykkelpumpe, to typer olje (en for tørt og en for vått vær), litt verktøy, underbukse, tynne ullsokker, stillongs, og en tynnn ullgenser (vet av erfaring at det kan bli innmari kaldt underveis!). Alt av klær er pakket inn i en vanntett pose.

Må i morgen handle noe som kan gå under kategorien mat og drikke. Ser for meg et par bananer og en ølboks eller to (avhengig av hvor mye vekt jeg kommer opp i - trenger ikke overskride 3,5 kg så veldig mye). Drikken ser jeg for meg at jeg skal kose meg med på veien hjem :)

Jeg tenker også ha drikkesekken med, gitt at den får plass etter at jeg har pakket oppi alt overnfornevnte. Det er veldig deilig å ha litt i den å kunne drikke av underveis. Jeg synes det kan være litt ekkelt å måtte bøye meg ned etter flaska, særlig om det går fort unna nedover, men selvsagt skal også drikkeflaska være med :)

Jeg ser på værmeldinga for rittet at det kan bli en relativ kald og muligens våt fornøyelse. Jeg tenker starte med samme bekledning som i fjor: tynn ullgenser og en tynn stillongs under sykkeldrakta, samt tynne ullsokker inni sykkelskoa.

Jeg har på sykkelstyret plassert fjorårets passeringstider. Jeg ligger i år omlag åtte minutter etter sluttiden der, men skal forsøke å presse meg ned mot 5:05 eller enda bedre :)