mandag 12. november 2012

Tålmodighetsprøve

Trur det er en test dette. Det at jeg uke etter uke har en rygg som er vond og ikke blir bedre selv etter fire ganger hos kiropraktor.

Det er nå gått drøye seks uker siden jeg første gang hadde isjiassmerter, den søndagen da jeg prøveløp Nøklevann rundt. Selvsagt ikke et klu da å løpe i ukene rett etterpå, endog løpe selve Nøklevann rundt helgen etter.  Fikk jo vondt i ryggen/isjiassmerter på hver enda joggetur. Næremer seg nå fire uker siden sist jeg jogget. Det kaller jeg også en tålmodighetsprøve.

En tålmodighetspøve til: vente på MR-time. Fikk i dag av kiropraktoren en henvisning til MR av LS COL (akkurat...fint legespråk). Ringte så til et sted hvor slikt kan utføres. Første ledige time: 15.12. Akkurat....

Har forstått at mange av sentrene hvor MR kan utføres har ledige timer og det nesten på dagen, men da må man betale for seg. I kveld har jeg da mailet tre ulike steder for å høre hva den fornøyelsen kan koste. Samtidig er jeg prinsipielt i mot å kjøpe seg plass på denne måten... Og samtidig er ryggen pyton... Jeg satser på at MR er innmari dyrt, slik at jeg ikke blir fristet over evne :)

Håpet er at MR skal kunne fortelle min fastlege, evt. min kiropraktor, hva som måtte være galt fatt der i ryggen. For noe er det, og at legen utifra det kan anbefale tiltak.

Knappe fire uke til jeg skal på skikurs på Skeikampen. Dit skal jeg  - og jeg skal gå på ski samma hva ryggen måtte si!