tirsdag 6. november 2012

Får nyte snøen og sola :)

Var altså hos kiropraktor sist torsdag, fysioterapeut fredag og ny kiropraktortime i går, mandag.

Etter første time hos kiropraktoren kjente jeg meg hakket verre; ikke noe bedre. Kanskje som forventet? I hvert fall sier noen forståsegpåere at det kan skje.

Fysioterapitimen var fin. Fikk en innføring i ryggens antatomi og de som muligens skjer inni min. Moralen ble å ta "planken" jevnt og trutt. Det er en fin styrkeøvelse for ryggen. I tillegg: ligge på mage, håndflater i gulvet og så dytte overkroppen opp/bakover til albuene er strake. Gjør disse øvelsene hver dag nå.

Tilbake hos kiropraktoren i går: Han klødde seg litt i hodet over at jeg ikke hadde kjent noen bedring på noe som helst vis etter behandlingen torsdag. Knakk så litt mer og litt høyere opp på ryggen enn sist. Vel... i går kveld kunne jeg ikke sitte. Måtte gi meg etter tre kvarter på korpsøvelsen. Det absolutt beste er å ligge flatt; da har ryggen det godt.

På jobb i dag dopet jeg meg ned med en Paracet og en Ibuxprofen. Det døyvet smertene i noen timer.

Skal tilbake til kiropraktoren fredag. Da må jeg tydelig si i fra at dette ikke kan fortsette. Kan ikke betale i dyre dommer for å bli dårligere!

Begynner tære på tålmodigheten min, denne ryggen. Nå som snøen begynner vise seg, ønsker jeg virkelig å komme meg ut på ski! Slik ryggen er nå, kan jeg glemme det....