tirsdag 27. november 2012

Godt med fysisk aktivitet!

På oppfordring fra min manuellterapeut, som jeg var hos i går, tok jeg meg i kveld en tur til min lokale Elixia for en sykkeltur. Min manuellterapeut sa jeg skulle starte rolig, type 10 miutter. Jeg syntes i grunnen syklinga gikk såpass lett at jeg doblet den tiden. Helt flott å sykle når skyte rygg og lene meg forover; det er godt for ryggen.

Etter syklinga bevilget jeg meg et kvarter med styrketrening. Først noen (12 x3) trekk med de to taustumpene, denne saken som minner meg om stavetak.

Deretter "magekrønsjeren", også den 12 x 3.

Så en sak som er for armene. 12 x 3 x 2 da den har to forskjellige måter å holde hendene på.

Noen bendytt var så godt (12 x 3) før jeg avsluttet med ett minutt planke.

"stavetak"
"magekrønsjer"

brystpress med to ulike grep
Manuellterapeuten sa forrsten at denne ryggen min kommer til å ta sin tid... Hennes mål er i første omgang at jeg skal få mindre smerter. Nå har jeg jo mer eller mindre konstante smerter. Hun gren dessuten på nesa over at jeg skal på skikurs om halvannen uke. Men det har jeg altså tenkt til! Vil heller ha det vondt og samtidig være ute i en herlig skiløype enn å subbe rundt på barmark og også ha det vondt.