onsdag 11. juli 2012

Sykkeltur i Marka

Birkebeinerrittet nærmer seg med stormskritt (45 dager igjen), og noe sykling må til. Syklet min faste runde gjennom Marka i dag (opp til Røa - Sørkedalen - Finnerud - Kikut - Hammeren - Tåsen - Vinderen - hjem), en tur på 52 km. Denne runden gir meg en pekepinn på hvordan jeg ligger an i forhold til meg selv og Birken. Bruker omlag dobbelt så lang tid på Birken som på dagens runde. Slik vet jeg at jeg kommer til å sykle omlag 15 minutter svakere i år enn i fjor, gitt at Birken var i nærmeste fremtid.

Det var heller surt i Marka i dag. Har jo regnet så det har holdt de siste dagene. I dag var det tidvis yr, tidvis opphold, tidvis sterk vind, tidvis mye regn.

Har en plan: Få syklet denne turen en gang i uka nå fremover mot Birkebeinerrittet. Bør gjøre susen. Bakkene opp fra Sørkedalen til Finnerud får Rosinbakken til å fortone seg som en liten fislebakke :)