tirsdag 31. januar 2012

Ruta fra Tverrsjøen til Sandvikshytta

Apropos mitt forrige innlegg: Nå har jeg studert nøye nyervervet vinterkart samt Markadatabasen. Sistnevnte kan være rett så nyttig bare jeg vet å forstå noe av det som står der!

Fant til slutt ut at distansen jeg er på jakt etter er den som heter Tverrsjøen - Holoaseter - Katnosa - løypenummer 223. Den skal, i følge mitt (stadig nyervervede) kart være scooterkjørt løype (lange røde streker), og her gjelder det ikke å bomme der på Tverrsjøen ved å velge den upreparerte løypa (markert med røde prikker på kartet) som går over Skarvvatnet. Ikke for det, begge fører frem til Sandvikshytta, som jo er det første målet på veien mot Kikut og Sognsvann.

"Fasitruta" går altså forbi Bikkjeputten (bra navn for ei som meg som liker bikkjer!).