søndag 17. januar 2016

Fantastisk dag i marka :)

Denne helgen har jo vært helt magisk, med en del kalde grader, nysnø og sol. Gårsdagens tur fra Mylla ble en flott naturopplevelse! Det var "postkortstemning" hele veien! Fikk tatt noen få bilder de gangene iPhonen syntes det var greit (den dør fort i kulda).

Trolig mellom minus 12 og 15. Hadde blå glider og Blå extra som feste. Funket bra med festet, men nysnøen gjorde at føret var veldig trått for min del. Brukte en time og 20 minutter lenger enn samme tur jeg hadde i februar i fjor. Den gang skrev jeg dog om føret: "Ikke falt snø på lenge. Tildels meget isete løyper" og "fikk staket lange strekker."

I går var jeg rimelig sliten da jeg kom til Kikut. Dit er det omlag 27 km fra Mylla og 15 km gjenstår til Sognsvann. Det ble en slitsom ferd ned til bilen som ventet, "kald og god".

Jeg konstaterte at min form generelt ikke er den beste, og at skiformen er enda dårligere. Jeg mistet såpass selvtillit på meg selv som skiløper i går, at jeg straks la ut Holmenkollmarsj-biletten min ut for salg på finn da jeg kom hjem. Solgte den i løpet av natta, penger inn på konto i dag via vips!

I skrivende stund står også Birkebeinerrennet i fare. (Ærre mulig! Har deltatt seks strake ganger - inkludert det året hvor rennet ble avlyst). Håper å kunne flytte til mitt hus i skogen den helgen - som også er inngangen til påskeferien.