onsdag 13. januar 2016

Gleder meg som en unge!

Ja, lørdag blir det Skibussen fra Sognsvann til Mylla! Derifra venter en 42-43-44 deilige ski-kilometer, avhengig av mulig veivalg underveis, tilbake til Sognsvann.

For meg er langrenn, av den klassiske typen, noe av det mest salige jeg kan bedrive. Jeg smiler bredt bare ved tanken! Det er fantastisk å kjenne at rytmen stemmer, at skia bringer meg mykt fremover. Så er det også seff litt slitsomt i motbakkene og tildels skummelt i de bratte nedfartene! Dog, gå på ski er vel noe av det beste sjela mi liker at jeg bedriver.

En stor glede i disse dager er også det faktum at jeg om et par måneder flytter inn i mitt hus i skogen, og det innenfor markagrensa - og i Ski kommune :)

Musikeren i meg fryder seg da selvfølgelig også: det å kunne musisere døgnet rundt, på piano, fløyte, sousafon, saksofon, gitar, banjo, trekkspill, ukulele... Det er også en sann sjeleglede. Sjelefôr er viktig for meg. Veldig viktig. Livet byr på mange utfordringer og tidvis stor sorg. Jeg trenger disse øyeblikkene av ren glede.

Bildet er fra en Mylla-tur jeg hadde siste dag av januar i fjor.