fredag 14. august 2015

To uker igjen

Ja, to uker igjen til Birkebeinerrittet. I skrivende stund er det ikke mangel på sykkelform som plager meg, men heller det at jeg ennå ikke vet hvordan jeg skal komme meg til Rena og så hjem igjen fra Lillehammer.

I fjor var jeg heldig: Den beste søsteren kjørte meg til Rena og plukket meg opp etter endt ritt på Lillehammer. I år kan ikke søster. Så hva gjør jeg da? Kontakter først min "hoffleverandør" av bussreiser til Birken: Ola Tollefsen Bussreiser. Snakket med Ola i dag. Dessverre kjører han i år kun grupper. Han ga meg dog navn og nummer til en annen kar som skal kjøre slike løse fugler som meg. Nå avventer jeg svar fra denne karen om han kan ta meg med.

---

Jeg har fått syklet litt siden første tur 24. juli:
Tre turer til av samme typen samt tre ganger t/r jobben (denne ukas tre siste arbeidsdager).

Jeg har flyttet i sommer. Tidligere hadde jeg 10 minutters gang til jobben. Nå har jeg 17 km som jeg enten kan sykle eller løpe. Eller jeg kan velge å ta kollektivtransport. Jeg har regnet på det at jeg bruker omtrent like lang tid på å ta t-banen som å sykle; noen og femti minutter. Må jo gå til t-banen og deretter fra t-banen til jobben. Så enn så lenge har jeg klart å motivere meg selv for syklingen.

Har funnet ut at Oslo ikke er den beste sykkelvennlige byen i verden. Mye trafikk på relativt liten plass (en mengde syklister og ditto biler), samt at jeg skal over 15 veikryss i løpet av turen til jobben.
---

Oppsummering av antall syklede km juni, juli og til Birkebeinerrittet 2014: 437,49 km.
Oppsummering av antall syklede km juni, juli og til Birkebeinerrittet 2015: 412,54 km (pr. 14.08.15).

Hm... Dette var jo litt oppmuntrende lesing! Selv om jeg kanskje ikke får mer enn en markatur til før Birken, så vil antall km overgå fjorårets sommersykling. Så er spørsmålet om daglige, korte turer (2 x 17 km) er like effektivt som én langtur på 5-6 mil i uka. Tiden vil vise.

Skal forøvirg sykle Birkebeinerrittet for Aktiv mot kreft. Jeg har syklet og løpt for dem tidligere. Nå er tiden inne igjen. Jeg er selv så heldig at jeg til nå har holdt meg frisk. Det er ikke alle i min nærhet som er like heldige. Aktiv mot kreft har noen gode prosjekter jeg gjerne støtter.