fredag 24. juli 2015

Første langtur på sykkel i år

Jeg har som sagt flyttet, men har ikke rukket å bli kjent med Marka på denne siden av byen. Derfor valgte jeg i dag å sykle samme ruta som jeg har hatt som min faste langtur. Ettersom jeg har flyttet på meg, ble turen drøye mila lenger enn tidligere.

Fort gikk det ikke. Jeg sammenlignet tidene mellom Sørkedalen skole og Hammeren i dag og samme strekket på fjorårets første langtur. Dagens tur gikk omlag et minutt raskere. I fjor hadde jeg totalt åtte langturer før Birkebeinerrittet og forbedret tida mi på dette strekket med 13 minutter fra første til siste tur. Jeg skulle da ideelt sett rekke syv turer til før Birkebeienrrittet. Det ser jeg ikke går. Jeg rekker trolig kun tre turer til. Mao. halve mengden fra i fjor. Konstaterer derfor at årets Birkentid blir blant de dårligste jeg har hatt. Slik er det.