onsdag 2. mai 2012

Nok en flott langtur i Marka

En fin måte å feire 1. mai: En gjeng på 11 fra Treningscamp la ut på den fine langturen i Marka i går: Sognsvann - Bjørnholt t/r, en tur på 22,5 km som jeg har jogget flere ganger tidligere (dette ble 5. gangen siden august i fjor).

Startet da friskt med 11 og i et rolig tempo (de første tre km, som i all hovedsak fortoner seg oppover, brukte vi 20 minutter på). Sola skinte og flere av oss stilte i shorts og t-skjorte. Drikkesekk/drikkebelte var også selvsagt med på en slik langtur.

Ved Ullevålseter takket to for seg, mens to valgte å roe tempoet noe. Slik var vi syv i følge til Bjørnholt. Tempoet ble noe raskere så snart vi passerte Ullevålseter. Mye relativt flatt derifra, med en real kneik innlagt (og selvsagt enkelte småbakker)!

På Bjørnholt valge de andre å ta en liten pause. Selv vet jeg at låra mine vil få det svært tungt med å starte igjen etter en slik pause, så jeg valgte å snu i farta og løpe alene tilbake.

Veivalget når jeg nærmet meg Ullevålseter var på nedsiden, altså en grusvei som går parallelt med lysløypa. Fra denne tok jeg av til høyre på en sykkelvei da der gjenstod omlag 3,5 km. Denne sykkelveien varer i drøye to km og inneholder 6-7 småkneiker som fortoner seg meget tunge etter nærmere to mils jogging! Synd å si jeg forserte disse kneikene raskt.... Låra mine sa forresten at de hadde det tungt fra 16 km og til "mål".

Siri fra Treningscamp har skrevet sitt eget blogginnlegg om turen.