tirsdag 7. februar 2012

Gru-gleder til Holmenkollmarsjen

Ja, lørdag er det atter duket for Holmenkollmarsjen (eller Holmenkollen Skimaraton som Skiforeningen av en eller annen grunn har bestemt seg for at det heter (- og det med stor S i skimaraton; skjærer i et lærerhjerte); ingen sjel i den betegnelsen, derfor holder jeg på Holmenkollmarsjen).

Gru-gleder fordi jeg vet det blir en tøff tur der gjennom Marka. Vet jo at jeg lovet meg selv i fjor, rett etter løpet (og også underveis i løpet!) at aldri mer skulle jeg gå denne versjonen av Holmenkollmarsjen! Vel, og nå nærmer det seg dagen for rennet.... og jeg skal gå....

Liker jo ikke å tape for egne tider, men er stygt redd for at jeg kommer til å gjøre nettopp det på lørdag med tanke på hvor lite jeg har trent det siste halve året. Lite med jogging i høst og lite med skigåing i vinter. Før Holmenkollmarsjen i fjor gikk jeg drøye 30 mil på ski. Denne vinteren har jeg knappe 20 mil. All logikk sier at det bør gå saktere i år. Et år eldre er jeg også blitt :)

Så derfor forsøker jeg nå å si til meg selv at det blir en flott tur gjennom Marka i trolig strålende sol :)

Bildet her er forresten tatt på dagens ettermiddagstur Sognsvann - Frognerseteren t/r. Hardde mulighet til å dra tidlig fra jobb og fikk gleden av en fantastisk vær og føre. Marka var virkelig på sitt vakreste i dag.