søndag 10. mai 2015

Siste langtur før maraton 31. mai

Ja, i kveld gjennomførte søster og jeg sist (skikkelige) langtur før vi skal forsøke oss på Edinbugh Marathon 31. mai. Vi jogget i kveld 32 km. Forrige langtur var 1. mai, da 30 km. Den turen var meget tung, ikke minst etter turen. I dag opplevde jeg at 32 km ikke var tungt, men bevares, tungt er det! Er fremdeles usikker på om jeg klarer fullføre maraton 31. mai.

I løpet av kveldens tur drakk jeg vel rundt en liter med sportsdrikke (fra min drikkesekk) samt spiste to geler ved hhvs. 11 og 21 km. Hadde også på meg kompresjonstights. I tillegg hadde jeg massert inn ryllikolje på beina. Mulig det var alt dette som gjorde at beina holdt sånn nogenlunde i 32 km. Ja, og så endret jeg steget litt nå og da underveis for på den måten forsøke løse opp i beina. Det var sikkert ikke dumt, det heller :)