søndag 14. september 2014

Tre også denne uka

Ja, jeg har jo bestemt meg for å jogge - ja, i hvert fall trene - minst tre ganger i uka nå fremover. Det fikset jeg greit forrigge uke (ble da tre joggeturer og totalt 20,98 km). Denne uka hadde jeg lagt opp til å jogge tirsdag, torsdag og lørdag. Tirsdagen gikk greit etter planen (6,18 km). Torsdag dukket det opp veldig mye annet som tok tid og krefter. Da jeg ikke er 20 år lenger, bestemte jeg meg for å skyve på det til fredag og deretter en tur lørdag eller søndag.

Fredagen gikk da etter planen med en fin, passe lang tur (7,61 km). Så var det helgeturen da. Jeg skal neste helg være bakkemannskap for min søster som skal jogge halvmaraton her i Oslo. Tenkte det sikkert var lurt for henne å få seg en langtur denne helgen, derfor spurte jeg om vi to skulle jogge Markaturen fra Sognsvann til Bjørnholt og tilbake. Nå viste det seg at søster ikke kunne, men da glemte jeg helt å diskutere med meg selv hvorvidt det var en ok plan at jeg alene jogget denne lange turen (den er drøye 22 km). Den diskusjonen tok jeg først opp i dag da jeg var godt i gang med turen :)

Det var en nydelig høstdag. Deilig temperatur. Singlet og shorts. Tok det rolig de føste kilometerne opp mot Ullevålseter. Det er mer eller mindre oppover de første 3-4 km. Luftet overfor meg selv så vidt tanken om å snu ved den fæle bakken som kommer drøye tre kilometer før Bjørnholt, men det ble med tanken. Løp opp til Bjørnholt og snudde der.

Kjente på beina at de ble tyngre og tyngre. Da jeg kom til sykkelstien som bringer meg mot Sognsvann, var beina tømmerstokker, men ikke blanke om jeg skulle gå i kneikene. Jo da, har en viss vilje av stål som tidvis kommer godt med. Ikke for det, hadde jo ikke skada en flue om jeg gikk nå og da! Kun skada selvfølelsen.

Som bildet viser: God og svett etter endt tur. Antar det blir en stund til jeg jogger så langt igjen. Tenker holde meg til hjemlige trakter (må jo kjøre bort til Sognsvann) nå fremover og type jogge turer på 6-7-8-9-10 km. Får jeg jevnt og trutt loggført tre joggeturer i uka, skal jeg si meg fornøyd med det.
----
Jeg er ellers finne på Strava, hvor jeg via Garmin Connect laster opp alle mine treningsturer med kommentarer.