fredag 19. september 2014

Oslo maraton

Ikke skal jeg delta der i morgen. Sist jeg deltok var i 2012. Da løp jeg den forteste halvmaraton jeg har løpt og vel kommer til å løpe; 1:51:09. Leser (http://connect.garmin.com/activity/225552684) at jeg startet i feil pulje og altså ble revet med av høy fart i starten. Ser at jeg etter hvert løp noe saktere. Ideelt skulle jeg da heller ha startet litt roligere for deretter å øke tempoet jevnt og trutt.

I morgen skal jeg være "bakkemannskap" for søster. Dere vet,  passe på sekken samt servere litt cola et stykke ut i løypa.

Mitt inntrykk av Oslo maraton er dessverre ikke det beste. Dårlig køkultur (minnes jeg har løpt sikk-sakk for å komme forbi folk - hva med å holde til høyre og ha venstre felt for "forbikjøring"?) samt heller rotetet ved start og mål.

Har ellers hatt to joggeturer denne uka. Da står det en igjen - som blir på søndag.

Gleder meg forøvrig veldig til neste helg: Rallarvegen! Denne turen jeg har syklet div. ganger med mine søsken. Senest i fjor, og nå atter i år. Vi starter lørdagen på Haugastøl, sykler ned til Flåm og opp igjen til Vatnahalsen hotell. Spiser der en god middag og overnatter, før vi returnere alle bakkene opp og tilbake til Haugastøl på søndagen. En fantastisk flott tur i nydelig terreng. Her er noen bilder fra fjorårets tur, også da siste helg i september.