onsdag 5. mars 2014

Gårsdagens "joggetur"

Jeg skrev sist at jeg planla tre joggeturer i uka frem mot Birken. De to ukene som ligger bak har hver fått kun to joggeturer.  Slik er den saken.

I går var det duket for tur i kveldinga. Det ble sesongens siste skitur i Oslomarka! Ferden gikk fra Frognerseteren til Kobberhaughytta og derifra mot Ullervålseter og så ned til Sognsvann.

Det begynte med ok løyper og (nesten) opphold. Kun ok løyper fordi løypene er preget av våt, grovkornet snø (savner den knitrende, hvite sneen). Hadde smurt med universalklister og la oppå VR60 et par ganger underveis. Det ga greit feste.



Etter hvert kom regnet. Da kjente jeg på at dette var en skitur for de spesielt interesserte! Fra Ullevålseter og ned mot Sognsvann var det klissvåte løyper. Ikke min drøm. Derfor altså siste skitur i marka for denne sesongen. Ser frem til en strålende og kald vinter 2014/2015 :)

Bildet viser at jeg har godt med reflekser på min skidress - hva i all verden er nå det godt for??? Gikk med hodelykt fra Kobberhaugen til Ullevålseter. Egentlig liker jeg best gå uten, men det var såpass tåkete i går at det var greit få litt peiling på terrrenget en meter eller to frem, særlig i nedoverbakkene.