torsdag 20. februar 2020

Sesongens første skitur

Endelig så ble det sesongens første skitur. Det skjedde i går. Strålende solskinn og et par-tre plussgrader.

Vi kjørte til Brovoll på Romeriksåsen. Det er vel en overdrivelse å si at det er mye snø der. Her på Bjørkelangen er det ikke noe snø og i Marka rundt Oslo er det såpass lite at Holmenkollmarsjen, som går neste helg, er flyttet til nettopp Romeriksåsen. Der er det nok snø til å sette spor.

Det ble rundt 25 km på ski i går. Om en måned er det Birkebeinerrennet. Synd å si at årets oppkjøring er ideell. Jeg skal tar Birken som en fin tur. Det blir 9. gang (inkludert året det ble avlyst pga. vind). Det er også det som er antallet jeg vil fullfører Birkebeinertrippelen - gitt jeg da kommer meg igjennom årets renn, løp og ritt.

Jeg får i hvert fall én skitur til før Birken. Det blir 1. mars. Da har Birken satt opp buss fra Oslo til Tingstadjordet ved Rena. Derifra går vi Birken-traseen til Sjusjøen og tar bussen tilbake. Turen er ca. 40 km. Selve Birken er knappe 54 km.

Konkluderer ellers med at jeg ikke tar hensyn til det jeg skrev etter Birkebeinerrittet i fjor. ".. å stille opp neste år uten tilstrekkelig trening, det gjør jeg ikke".