fredag 30. august 2019

Birkebeinerrittet - i morgen


Jo da, bilen er pakket og klar for tur. Jeg er også klar, mentalt. Fysisk er det noget verre. Har fått syklet flere mil i sommer enn for ett år siden (18,5 mil i fjor mot drøye 27,5 mil i år), men årets sykkelturer har som tidligere nevnt vært snillere i profilen enn tidligere år. I tillegg har vekta økt noe i løpet av det siste året. Eneste fordel med det, er vel at det går fortere i nedfartene :)

Jeg har skrevet ut et skjema med fjorårets passeringstider.  I fjor gikk det mye bedre enn jeg hadde forventet. Var salig da jeg klarte å holde meg under fem timer. I år sier meg fornøyd med å fullføre. Turen over fjellet er uansett en flott opplevelse med vakker natur og med tilskuere langs løypa som tar bølgen for akkurat meg. I tillegg er det alltid koselig å komme til matstasjonene. De frivillige som står der og serverer oss deltakere fortjener stor honnør. Uten servering underveis, ville turen blitt veldig tung. Vel i mål venter meg en flott gourmet-/dekketallerken med inngravering 10 ganger deltatt. Det blir veldig stas! I tillegg får jeg en frokosttallerken som bevis på å ha fullført Birkebeinertrippelen åtte ganger.