søndag 4. mars 2018

UK C2C

For nesten ett år siden syklet søster og jeg Hadrian`s Wall C2C. Vi snakker nord i England, "kyst til kyst". I fjor syklet vi langs Hadrian`s wall. Bildet er tatt like før vi var i "mål".

Nå, om fire uker, skal vi atter sykle C2C. Denne gangen skal vi ta den såkalte klassiske ruten. Som i fjor starter syklingen i Whitehaven og slutter i Tynemouth. Vi sykler tre dager (80,5 km - 77,3 km og 61,6 km).

For meg er det alltid en glede å være på tur med søster. Vi har vært på mang en sykkeltur sammen, først og fremt Rallarvegen, som vi pleier sykle om høsten - da sammen med bror (årets tur er bestemt og hotell booket). Søster og jeg har også våre jogge- og skiturer sammen.

I vinter har jeg ikke syklet noe. Kun gått på ski og jogget litte grann. Nå må rumpa trimmes før England. Jeg starter opp i morgen tidlig med spinning på Elixia.

Et par sykkeløkter i uka får jeg legge inn nå, selv om det jo er Birkebeinerrennet som står i mitt hode. Knappe to uker til Birken. En skitur eller to før den tid må jeg få til og da fortrinnsvis på kvelden. Neste helg er det World Cup i Kollen. Der skal jeg tradisjonen tro være frivillig på "langrenn sone 3 Styggedalen". Der er vi en flott gjeng som har vært sammen siden prøve-vm i 2010. Minnes med meget stor glede Ski-VM i 2011 :)