lørdag 6. januar 2018

Fantastisk dag i Nordmarka

Jeg hadde jo lest værmeldingen for noen dager siden. Meldte meg så på Skibussen. Dro alene på tur (nok en gang). Vel, alene og alene: Det var fire fulle busser fra Oslo som tok turen til Mylla på denne fantastisk flotte dagen!

Det var kun blide folk å se i Marka i dag :)

8-9 kalde grader ved start Mylla. Sola varmet godt; ikke antyding til å fryse. Tre lag Blå Extra - holdt hele veien. At det glapp noe mot slutten, skyldtes nok min egen dårlige kondis. Samme kondis sin skyld at turen forløp sakte.

Jeg har bak meg et år med lite trening av ymse årsaker, men har en plan nå fremover: kondisen må bedres! Jeg skal jo gå Birkebeinerrennet 17. mars. For å komme i form, skal jeg starte opp med å jogge igjen (men ikke når det er alt for kaldt - da sliter jeg med å puste pga. astmaen til tross for at jeg døtter i meg medisiner). Jeg må også få en del mil i skisporet. Lysløypa fra Sognsvann opp til Frognerseteren og tilbake, er en grei kveldstur på et par mil.