mandag 2. mars 2015

Lang joggetur med vond vrist

Ja, selv etter uker med minimalt med løping og kun en og annen skitur, er min høyre vrist stadig vond. Selv etter at jeg driver med strikk-øvelsene jeg fikk. Selv etter at jeg smører på med Voltarol gel. Så derfor har jeg bare begynt for alvor igjen med tre ukentlig joggeøkter. Startet i ettermiddag: 18 km i rolig tempo med puls 150.

Det er virkelig en kunst å holde pulsen så lav! Det betyr nemlig at min hastighet også er rimelig lav. Mye i meg vil løpe fortere! Men jeg er tro mot pulsklokka, og tvinger meg selv ned i fart så snart pulsen stiger over 150.

Kjente på den vonde vristen hele turen og spesielt i en nedoverbakke mot slutten.

Planen er nå to joggeturer til denne uka: en på 10 km med puls rund 165 og en tur på 6 km, hvor strekket mellom 2 og 5 km har en puls rundt 175 (min terskepuls). I tillegg skal jeg gå en lengre skitur lørdag. Det blir siste skituren før Birkebeinerrittet om knappe tre uker (skal nemlig være frivillig i Kollen helgen etter den som ligger foran). Gikk forøvrig en fin skitur lørdag på knappe 44 km fra Ringkollen til Sognsvann via kakao på Kobberhaugshytta.