fredag 13. mars 2015

Den tøffeste

Ja, det er slik at jeg opplever ukas korteste tur som den tøffeste av de tre ukentlige turene jeg har.

I løpet av denne korte seks kilometer lange turen, skal jeg på et strekke på tre kilometer holde terskelpuls; for meg vil det si 172-175.

Denne korte turen hadde jeg i dag. Turen på onsdag var 10 kilometertur med snittpuls maks. 165. Det vil for meg si i et behagelig tempo :) Gjennomsnittsfarten på den turen ble 5:54 min/km.

Mandag hadde jeg min langtur med gjennomsnittspuls 150 (det tilsvarer så langsomt tempo at det nesten er vanskelig for meg å holde det - mandag var gjennomsnittsfarten 6:39 min/km). Denne langturen driver jeg nå og øker lengden på fra den ene uken til den andre.  Forrige uke var den på drøye 18 km, denne uka på drøye 20.

Litt usikker i skrivende stund på hvordan legge opp neste uke. Birkebeienrrennet er på lørdagen. Trenger alle krefter i kroppen til den turen over fjellet! Jeg får ingen skitur denne helga, da jeg er frivillig i Kollen i forbindelse med Wolrd Cup der (dere finner meg i Styggedalen; langrenn sone 3). Så er spørsmålet hvor mye jogge neste uke. Skal jeg ta langturen mandag, milturen onsdag og la det bli med det før lørdagens renn? Får tenke litt på det. Har fra tidligere god erfaring med å "hvile meg i form" den siste uka. Ikke sikkert jeg da skal ut på to joggeturer før rennet.