søndag 1. september 2013

Birkebeinerrittet 2013 vel i boks :)

Offisiell tid: 5:01:50 - og pers!

Dagen startet meget grå og med nok yr og tidvis realt regn i lufta. Skikkelig Birkenvær, med andre ord!

Startet 11:20. Akkurat da var det opphold. Så etter hvert kom regnet tilbake. Mye brun guffe i løypa. Dvs. meget skitten sykkkel etter hvert. Fikk spylt kjedet tre ganger.

Opplevde at jeg var litt mindre pingle i nedoverbakkene i år - i hvert fall gikk nedfarten fra Storåsen omlag tre minutter fortere i år enn i fjor.

Jeg syklet totatl 7:56 raskere enn i fjor (ut i fra de offisielle tidene).

Det var ett strekk jeg syklet raskere i fjor enn i år, og det var mellom Bringbusætra og Kvarstad (omlag tre minutter). Skylder på det elendige føret i dag; i fjor var det tørt og fint.

Ellers fikk jeg noen kramper i venstre lår fra omtrent Rosinbakken og ut. Vi snakker vel en håndfull ganger hvor det virkelig tok tak så jeg stønnet høyt. Gjaldt da å ikke ta i for mye på den siden i oppoverbakkene.

Så hva er moralen med Cramfix? Tja - er vel svaret.

Gleder meg alt til neste års Birken. Da er selvsagt målet å se 4-tallet først!