lørdag 24. august 2013

Om en uke, på denne tiden...

... befinner jeg meg (forhåpentligvis!) i siste halvdel av Birkebeinerrittet. Ut i fra fjorårets passeringer, blir tidsskjemaet slik (gitt jeg klarer sykle like fort som i fjor):

11:20: Start Rena
12:13: Skramstadsætra (13.7 km)
13:07: Bringbusætra (26.2 km)
14:14: Kvarstad (48.4 km)
15:33: Storåsen (67.6 km)
16:29: Mål (91.7 km)

Den uka som nå ligger bak har jeg befunnet meg på leirskole på Høvringen sammen med byens beste 7. klassinger. Jeg har på langt  nær trent det jeg burde/ønsket. De små stundene jeg hadde fri, valgte jeg å slappe av på eget rom (det er relativt intest å oppholde seg på 50 unger til enhver tid...).

Det ble dog en åpning en formiddag, hvor jeg lånte meg en sykkel. Jeg trillet da ned 8,35 km til E6.  Dvs. den først knappe kilometeren syklet jeg oppover, før det da gikk lukt ned. Vi snakker høyde fra 1004 m ned til 424 m. Ettersom jeg valgte en kortere vei tilbake (fulgte bare skiltet til leirskolen; ikke kjent i områder), ble stigningsdistansen  tilbake på "kun" 7.04 km. Slik sett fikk jeg i det minste en treningstur i løpet av uka som var. På bildet over ser dere E6-en langt der nede, og jeg hadde da syklet omlag 3 km opp; 4 km igjen.

I morgen, søndag, skal jeg ha min siste trenigsøkt før Birkebeinerrittet. Jeg har god erfaring med å samle krefter de siste dagene før kraftanstrengelser. Jeg skal i morgen sykle min faste markatur, den på nesten 52 km. Jeg har den siste uka døtta i meg Crampfix. To piller hver kveld. Teorien er at dette skal hjelpe meg til ikke få kramper under Birken. Spennende å se om det hjelper!