mandag 15. juli 2013

Tre økter i uka

Ja, det er liksom det jeg setter som minstekrav til meg selv. Må ha tre økter i uka av det slaget hvor jeg kjenner at jeg blir god og svett. Forrige uke startet utrolig dårlig i så måte. Div. greier på heimefronten gjorde at jeg, da torsdagen var forbi, ennå ikke hadde hatt en eneste fysisk økt.

Så dro jeg med korpset mitt på tur til Kerkrade i Nederland. Vi bodde noen få kilometer utenfor byen, og der viste det seg å være en ypperlig løperunde på ca. en mil. Denne løypa var asfaltlagt og ble benyttet av gående, syklende, joggende og ridende personer - og en og annen bil.

Det viste seg at det var ikke bare-bare å få til den rundturen jeg hadde sett meg ut. Underveis dukket det opp div. avstikkere på kryss og tvers, og jeg ble i stuss... Vel, jogget fredag, lørdag og søndag. Fredagen måtte vi snu etter 6,6 km. Da tok vi ikke sjansen på at vi var på rett vei tilbake til hotellet. Slik ble fredagens tur på 13,41 km; ikke 10 som planlagt. I ettertid viste det seg at vi snudde da det kun var tre km igjen til hotellet.

Lørdagen snudde vi ruta, fra medsols til motsols. Da surret vi kun litt på slutten :) Lørdagens tur ble på 10,19 km. Sødagens tur tok vi atter i medsols retning, som fredagen. Greia nå var at vi visste hvor vi skulle! Turen ble på 9,57 km.

Turene er nå inne på Garmin Connect - her i rekkefølgen fredag, lørdag og søndag: