lørdag 27. april 2013

Joggetur i Berlin


Det var valgets kvaler der for noen måneder siden: Sentrumsløpet  eller jobbseminar til Berlin?

Det ble sistnevnte. Av erfaring vet jeg det er kjipt å være tilbake i hjemlandet mens alle kollegaer er på tur.

Det går heldigvis an å legge inn en joggetur eller to mens jeg er her i byen Jogget i går løypa på det øverste kartet. I dag ble det løypa på det nederste.

I går gikk det hele i et rolig tempo for meg. Dvs. jeg kunne prate uanstrengt hele veien (hvis jeg hadde hatt et ønske om det...). Gjennomsnittstempo på turen, som ble 8,82 km, ble 9,5 km/t eller 6:20 min/km. I dag var tempoet ikke et snakketempo for min del; 11,1 km/t eller 5:24 min/km. Turen i dag ble på 10,03 km.

Vi bor på et hotell like i nærheten av Brandenburger Tor. Derifra er det bare rett over veien til Tiergarten. Dette er en fredfull park med gruslagte/brostenlagte veier. Virkelig et perfekt sted å jogge :)